Log in




Wachtwoord vergeten
Log in | Word lid | Service

Filosofie.nl

Filosofie Abonnement
FM nr. 4/2014

Uitloggen kan niet: Leven in de digitale maatschappij

Met deze knop kunt u, als u lid bent, artikelen toevoegen aan een leeslijst op uw persoonlijke pagina. Klik hier voor uw abonnement op maat.

Frank Mulder
historicus, journalist

‘De dominantie van data verandert onze wereld ingrijpend.’ Is dat een vloek of een zegen? Een debat over nieuwe informatietechnologie.

‘Information is the new oil’, zeggen ze. Informatie is de nieuwe olie, en dat geldt vooral voor marketeers. Hoe meer je weet over je klanten, hoe beter en persoonlijker je ze kunt aanspreken. En net als bij olie geldt: wie bij de bron zit, wordt schathemeltjerijk. Zoals Amazon, dat zo veel weet over ons koopgedrag dat het met steeds grotere nauwkeurigheid kan voorspellen wat het volgende boek is dat ik ga kopen. En het daarom vast met speciale korting op mijn scherm gaat aanprijzen, opdat de kassa blijft rinkelen.

Verder lezen?



Welkom op filosofie.nl!

Speciaal voor nieuwe bezoekers selecteerden wij negen inspirerende artikelen. Lees waarom onderzoek naar geluk niet deugt, zes soorten vervreemding op de werkvloer, hoe Socrates de opkomst van Trump al voorspelde, en meer...

Lees meer
Ik lees graag later

Als u hier uw e-mailadres achterlaat, dan sturen wij het kennismakingsdossier naar u toe. U kunt het dan op ieder gewenst moment lezen.