Contact
Heeft u een vraag? Kijk dan eerst hieronder bij onze veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, dan kunt u terecht bij de klantenservice van Filosofie Magazine.
Abonnementen
Abonnement op Filosofie Magazine afsluiten
Op de volgende pagina kunt u een abonnement op Filosofie Magazine afsluiten: https://www.filosofie.nl/shop/lid-worden
Wilt u een digitaal abonnement buiten NL of BE afsluiten? Dat kan! Neem dan contact op met onze klantenservice via +31 (0)24 2027 830 of klantenservice@filosofie.nl.
Verschijningsdata Filosofie Magazine
De verschijningsdata van de edities vindt u hier: www.filosofie.nl/verschijningsdata
Online abonnement op Filosofie.nl
Op onze website vindt u een overzicht van onze abonnementen. Naast een totaalpakket (print-magazine, website en app) bieden we ook online-only abonnementen aan.
Digitale editie Filosofie Magazine
De edities van Filosofie Magazine zijn digitaal te lezen via deze link (https://digitaal.filosofie.nl/) of via de iOS en Android app. Als abonnee heeft u toegang tot de digitale edities.
Ik heb mijn editie niet ontvangen
Vervelend dat u uw editie niet heeft ontvangen. U kunt dit hier aan ons doorgeven, zodat we de editie voor u kunnen nazenden.
Voor een overzicht van de verschijningsdata van de edities verwijzen we u graag naar deze pagina: www.filosofie.nl/verschijningsdata
Abonnement vernieuwen
Om uw abonnement te vernieuwen neemt u contact op met onze klantenservice +31 (0)24-2027830 of via klantenservice@filosofie.nl.
Online abonnement beëindigen
U kunt uw Filosofie.nl+ of Filosofie.nl abonnement hier opzeggen.
Abonnement beëindigen
U kunt uw abonnement beëindigen door telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice, via +31 (0)24 2027 830. U krijgt dan direct een medewerker aan de lijn die u kan helpen. Daarnaast is het ook mogelijk om uw abonnement op te zeggen via e-mail. Stuur hiervoor een mail, met daarin uw naam, postcode en huisnummer, naar klantenservice@filosofie.nl. We streven ernaar uw vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.
Leest u Filosofie Magazine alleen online, dan kunt u hier opzeggen.
Abonnementsnummer
Uw abonnementsnummer staat vermeld op de adresdrager van het magazine dat u in de brievenbus ontvangt. Het zijn de cijfers boven uw adres – bekijk hier een voorbeeld.
Het staat ook vermeld in de welkomstmail die u heeft gehad en in onze e-mailnieuwsbrieven.
U kun uw abonneenummer ook opvragen via onze klantenservice: klantenservice@filosofie.nl of +31 (0)24-2027830.
Klachten over uw abonnement
Heeft u een klacht over uw abonnement? Om deze klacht zo snel mogelijk op te kunnen lossen, adviseren wij u om contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur via +31 (0)24-2027830 of klantenservice@filosofie.nl. Vanuit het buitenland kunt u hetzelfde nummer bellen.
Ik wil mijn adres wijzigen
Klik hier om uw adreswijziging door te geven. Het nieuwe adres wordt vervolgens automatisch in ons systeem gewijzigd.
Betalingen en facturatie
Onjuiste factuur
U kunt bij onjuistheden in uw factuur contact opnemen met onze klantenservice via +31 (0)24-2027830 of klantenservice@filosofie.nl.
Betalingsherinnering ontvangen
Wellicht hebben de herinnering en betaling elkaar gekruist of is het betalingskenmerk niet correct overgekomen. Op de herinnering staat een datum tot wanneer de administratie is bijgewerkt. Als er ná die datum is betaald, dan kunt u de herinnering als niet verzonden beschouwen.
Als er echter vóór die verwerkingsdatum is betaald, kunt u contact opnemen met ons via +31 (0)24-2027830 of klantenservice@filosofie.nl.
Factuur dubbel betaald
In principe wordt de dubbele betaling automatisch teruggestort. Als het bedrag minder dan 55 dagen geleden via een automatische incasso van uw rekening is afgeschreven, dan kunt u dit zelf, via uw bank of internetbankieren, storneren (terug laten storten).
Als u hier nog vragen over heeft, kunt u contact met ons opnemen via +31 (0)24-2027830 of klantenservice@filosofie.nl.
Herinnering
Indien u een herinnering heeft gekregen van een factuur, maar onduidelijk is welke, neemt u dan contact met ons op via +31 (0)24-2027830 of klantenservice@filosofie.nl.
Betaalmethode wijzigen
Uw betaalmethode kunt u hier wijzigen. Kiest u voor een automatisch incasso, dan bespaart u €2,50 op uw factuur.
Digitaal lezen
Hoe download ik de app?
Download de app Filosofie.nl op een van de volgende manieren
- Download de iOS-app via de Apple App Store of ga op je telefoon of tablet naar www.filosofie.nl/iosapp
- Download de Android-app via Google Play of ga op je telefoon of tablet naar <redirect aanmaken www.filosofie.nl/androidapp
Hoe log ik in op de (nieuwe)app?
In de nieuwe app kun je inloggen met je Filosofie.nl account, dit is dezelfde account die je gebruikt om in te loggen op de website.
Heb je nog geen account? Volg dan onderstaande instructies:
iOS: Ga naar de website en klik daar op de website op de <juiste knopnaam invullen>. Volg de stappen om een account aan te maken en nadat je deze hebt geactiveerd kun je dezelfde login gegevens gebruiken in de app.
Android: Vul je emailadres in op het inlogscherm van de app. De app herkent dan of je al een account hebt of niet. Als je nog geen account hebt word je gevraagd om een wachtwoord te kiezen en krijg je een verificatie mail om je account te activeren. Als je account is geactiveerd of als je al een account had kun je inloggen met je emailadres en wachtwoord. De account die je in de app aanmaakt kun je ook gebruiken op de website
Inloggen met abonneenummer lukt niet
In de nieuwe app kun je niet meer inloggen met je abonneenummer en postcode. Je kunt nu zelf een account aanmaken en je eigen wachtwoord kiezen om daar vervolgens mee in te loggen op de app en/of website.
Als je nog geen account hebt kun je deze als volgt aanmaken:
iOS: Ga naar de website en klik daar op de website rechtsboven op de inloggen- knop . Volg de stappen om een account aan te maken en nadat je deze hebt geactiveerd kun je dezelfde login gegevens gebruiken in de app.
Android: Vul je emailadres in op het inlogscherm van de app. De app herkent dan of je al een account hebt of niet. Als je nog geen account hebt word je gevraagd om een wachtwoord te kiezen en krijg je een verificatie mail om je account te activeren. Als je account is geactiveerd of als je al een account had kun je inloggen met je emailadres en wachtwoord.
De account die je voor de app aanmaakt kun je ook gebruiken op de website.
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Als je op het inlogscherm je emailadres invult kom je daarna op het scherm om je wachtwoord in te vullen. Als je het wachtwoord niet meer weet kun je op Wachtwoord vergeten? klikken om een nieuw wachtwoord aan te vragen via de mail.
Ik ben geen abonnee maar wil wel graag digitaal Filosofie magazine lezen
Het is in de nieuwe app helaas niet mogelijk om losse digitale edities te kopen. Op Filosofie Magazine – MagazineShop kun je wel digitale edities (PDF-bestand) kopen.
Je kunt ook een abonnement op Filosofie magazine afsluiten en dan krijg je binnen enkele minuten toegang tot de app. Let erop dat je dan zelf nog wel een account moet aanmaken met hetzelfde emailadres als dat je hebt opgegeven bij het afsluiten van je abonnement.
Wat is het verschil tussen online lezen en de digitale editie?
Voor het online lezen kunt u een Filosofie.nl abonnement afsluiten. Hiermee krijgt u toegang krijgt tot de duizenden filosofieverhalen op Filosofie.nl. Op de homepage vindt u actuele artikelen en worden actuele thema’s uitgelicht. En via de nieuwsbrief biedt de redactie wekelijkse leestips. U kunt hierbij losse artikelen lezen, maar niet het gehele magazine van Filosofie Magazine.
Daarnaast is er de mogelijkheid om een Filosofie.nl+ of Filosofie Totaal af te sluiten waarmee u naast toegang tot de verhalen op Filosofie.nl ook de digitale editie van het magazine kunt lezen. Dit kan via de app of webreader. Kijk hier voor meer informatie over digitaal lezen
Ik kan op mijn computer via de browser niet meer bij de digitale editie komen
De webreader is tijdelijk niet beschikbaar omdat er aan een nieuwere, betere versie wordt gewerkt. Deze nieuwe versie is uiterlijk 1 november weer beschikbaar. Schrijf je in voor de nieuwsbrief als je bericht wilt ontvangen wanneer de reader er weer is. Nieuwsbrief – Filosofie Magazine
Welke jaargangen vind ik in de app?
Als abonnee heb je toegang tot alle edities die in de app staan, dus ook oudere jaargangen. Dit gaat maximaal terug tot en met 2020. Er worden continu edities toegevoegd aan de app.
Betaalmethode wijzigen
Uw betaalmethode kunt u hier wijzigen. Kiest u voor een automatisch incasso, dan bespaart u €2,50 op uw factuur.
Kan ik digitale edities lezen in de app als ik geen internetverbinding heb?
Om digitale edities te lezen moet je ingelogd zijn in de app en daarvoor heb je een internetverbinding nodig.
Als mijn abonnement is afgelopen, verlies ik dan ook toegang tot de app?
Alle edities die je tijdens de looptijd van je abonnement hebt gedownload in de app kun je op dat apparaat ook blijven lezen nadat je abonnement is afgelopen.
Ik heb geen toegang meer tot de editie die ik in de app heb gekocht
Door het overgaan van de oude versie van de app naar de nieuwe versie kan het zijn dat de toegang tot de edities die je in de app hebt gekocht verloren is gegaan. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice: klantenservice@filosofie.nl en +31 (0)24-2027830 en zij kunnen dan het probleem verhelpen.
Kan ik een gedownloade edities ook verwijderen?
Het is mogelijk om gedownloade edities te verwijderen. Nadat je een editie hebt gedownload verschijnt er naast de download knop een knop met een prullenbak om de editie te verwijderen. Zolang je een actief abonnement hebt kun je deze altijd weer opnieuw downloaden.
Let op! Als je een editie verwijderd nadat je abonnement is afgelopen dan kun je deze niet meer opnieuw downloaden.
Hoe vaak wordt de app geüpdatet en hoe word ik op de hoogte gebracht van nieuwe functies?
Er worden regelmatig kleine updates uitgevoerd om foutjes en bugs op te lossen, dit soort updates worden aangekondigd op de app pagina op Google Play en de Apple App Store. Grotere updates met nieuwe app functionaliteiten zullen worden aangekondigd via de nieuwsbrief: Nieuwsbrief – Filosofie Magazine
Ik heb een probleem met de app
Wordt een editie niet goed weergegeven? Werkt een login niet, reageert een knop niet of heb je een ander probleem? Sluit de app eerst helemaal af en start de app opnieuw op. Als het probleem daarna blijft bestaan, neem dan contact op met de klantenservice via klantenservice@filosofie.nl of +31 (0)24-2027830. Wanneer mogelijk stuur screenshots van het probleem mee en informatie op welk apparaat je het probleem ondervindt.
Staat uw vraag over digitaal lezen er niet tussen?
Bekijk dan onze digitaal lezen pagina met antwoorden op al uw vragen over digitaal lezen en online artikelen op Filosofie.nl.
Evenementen en e-tickets
Welke evenementen organiseert Filosofie Magazine?
De geplande evenementen van Filosofie Magazine kunt u bekijken in de Filosofie Magazine shop.
Hoe kan ik een e-ticket bestellen voor een evenement?
De tickets voor geplande evenementen van Filosofie Magazine kunt u bestellen in de Filosofie Magazine shop. We bieden reguliere-, abonnee- en studententickets aan.
Ondervindt u problemen met het bestellen van tickets, neem dan contact op met de klantenservice. Dat kan telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur via +31 (0)24-2027830 of klantenservice@filosofie.nl
Ik heb een e-ticket gekocht, maar kan deze niet terugvinden.
Gekochte e-tickets worden ook altijd naar uw opgegeven e-mailadres verstuurd. U kunt het beste in uw mailbox zoeken op onderwerp of besteldatum.
Indien u er niet uit komt, neem dan contact op met de klantenservice. Dat kan telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur via +31 (0)24-2027830 of klantenservice@filosofie.nl
Ik heb een e-ticket gekocht, maar het evenement is verplaatst. Moet ik nog actie ondernemen?
Wanneer een evenement wordt verplaatst, ontvangen tickethouders hierover uitleg per mail met extra informatie. Tickets worden automatisch omgezet. U hoeft daar geen verdere stappen voor te ondernemen. Uw huidige ticket voldoet.
Bent u verhinderd op de nieuwe datum, dan vraagt de organisatie voor de gecommuniceerde datum uit de infomail (dit betreft doorgaans de oorspronkelijke datum van het event) een restitutieverzoek in te dienen via de klantenservice. Deze is bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur via +31 (0)24-2027830 of klantenservice@filosofie.nl
Mochten wij voor de gecommuniceerde datum geen restitutieverzoek hebben ontvangen, dan gaat de organisatie ervan uit dat u akkoord gaat met de omboeking van uw ticket naar de nieuwe datum. Tickets kunnen na deze datum niet meer worden geretourneerd. Indien u alsnog liever afziet van uw ticket, raden we u aan deze aan familie of vrienden of op TicketSwap aan te bieden.
Kan ik een dieetwens doorgeven?
Bezoekt u een evenement waarbij een lunch wordt geserveerd, en dient de organisatie met specifieke dieetwensen rekening te houden? Mail dan naar redactie@filosofie.nl
Doorgaans worden er tijdens collegedagen luxe broodjes met een ruime keuze aan beleg geserveerd. We horen graag op tijd of u vegetarisch of veganistisch eet of dat er rekening gehouden moet worden met gluten-, pinda-, lactose- of andere allergieën en intoleranties.
Inloggen/persoonlijke pagina
Wat kan ik met mijn persoonlijke pagina?
Op uw persoonlijke pagina kunt u zien of u een actief abonnement op Filosofie Magazine en/of Filosofie.nl heeft, dat u toegang geeft tot alle artikelen op Filosofie.nl.
Ook is het via uw persoonlijke pagina mogelijk om het wachtwoord van uw account te wijzigen.
Wijziging persoonlijke pagina
Vanaf 1 januari is uw persoonlijke pagina gewijzigd. Een deel van de zaken die u eerst zelf regelde, doet onze klantenservice nu voor u. Wilt u bijvoorbeeld uw factuur opvragen, uw abonnement opzeggen of uw gegevens wijzigen? Neem dan contact op met onze klantenservice via +31 (0)24-2027830 of klantenservice@filosofie.nl.
Uw e-mailadres wijzigingen kunt u nog wel eenvoudig zelf doen via deze pagina: https://www.filosofie.nl/wijzigen-email
E-mailadres wijzigen (login)
Via deze pagina wijzigt u uw e-mailadres waarmee u toegang heeft tot de artikelen achter de log-in: https://www.filosofie.nl/wijzigen-email
Let op deze wijziging wordt binnen 2 werkdagen door ons gecontroleerd en verwerkt. Na verwerking ontvangt u een bevestiging per mail.
Hoe kan ik als abonnee een account aanmaken of inloggen?
Abonnees van Filosofie Magazine kunnen een account aanmaken op Filosofie.nl om onbeperkt toegang te krijgen tot de artikelen op de website. Hiervoor gebruikt u het mail-adres dat hoort bij uw abonnement. Dat is het e-mailadres waarop u mails van Filosofie Magazine ontvangt. Weet u niet welk e-mailadres bij uw abonnement hoort, neem dan contact op met onze klantenservice via: +31 (0)24-2027830.
Om onbeperkt toegang te krijgen tot de artikelen op de site moet u inloggen met uw account op Filosofie.nl.
Ik krijg de melding dat mijn e-mailadres al bestaat
Dan heeft u in het verleden met dit e-mailadres reeds een account aangemaakt. Wanneer u hier klikt en vervolgens Wachtwoord vergeten zal er, na het invoeren van het (reeds bestaande) e-mailadres, een link verzonden worden waarmee u het wachtwoord opnieuw kunt instellen. Werkt dit niet? Neem dan contact op met info@filosofie.nl.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Als je op het inlogscherm je emailadres invult kom je daarna op het scherm om je wachtwoord in te vullen. Als je het wachtwoord niet meer weet kun je op Wachtwoord vergeten? klikken om een nieuw wachtwoord aan te vragen via de mail.
Waar vind ik mijn abonnee- en relatienummer?
Uw abonneenummer staat vermeld op de adresdrager van het magazine dat u in de brievenbus ontvangt. Het zijn de cijfers boven uw adres – bekijk hier een voorbeeld.
Het staat ook in de welkomstmail die u heeft ontvangen bij het ingaan van uw abonnement.
U kunt uw abonneenummer ook opvragen via onze klantenservice: +31 (0)24-2027830 of klantenservice@filosofie.nl onder vermelding van uw naam, postcode en huisnummer. We streven ernaar uw vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.
Productbestellingen
Ik heb een los tijdschrift besteld en mijn bestelling niet ontvangen
Neem contact op met de klantenservice van Filosofie magazine via +31 (0)24-2027830 of klantenservice@filosofie.nl voor meer informatie. Houd uw bestelnummer bij de hand. Dit vindt u in de orderbevestiging.
Een editie van een tijdschrift nabestellen
Wilt u een losse editie van Filosofie Magazine bestellen? Dit kunt u doen via de webshop. U kunt daar alle voorgaande edities bestellen, mits voorradig.
Is de gewenste editie niet meer leverbaar? Een groot deel van ons archief is ook online beschikbaar via www.filosofie.nl/magazines.
Abonnees hebben onbeperkt toegang tot deze online artikelen.
Kan ik redactionele artikelen los kopen?
Het is niet mogelijk om losse artikelen te kopen. Bij een abonnement op filosofie.nl heeft u toegang tot het volledige digitale archief.
Ik wil een boek bestellen, maar via de site lukt het niet
Wij werken voor de boekverkoop samen met Libris. U kunt terecht in de lokale winkel(s), maar ook online bestellen op libris.nl en daarbij kiezen welke Libris of Blz. boekhandel uw voorkeur heeft. Zo steunt u de lokale zelfstandige boekhandel met uw aankoop. Uiteraard bespreken de redacteuren van Filosofie Magazine nog steeds interessante boeken in het magazine.
Ik wil een magazine of e-ticket bestellen, maar via de site lukt het niet
Indien het bestellen van een product via de website niet lukt kunt u de bestelling ook per e-mail versturen naar de klantenservice via klantenservice@filosofie.nl.
Graag verzoeken wij u de onderstaande gegevens mee te sturen:
de gewenste producten (titel en artikelnummer), uw naam, uw relatienummer (indien bekend), het afleveradres, het factuuradres en uw telefoonnummer. U kunt ook telefonisch bestellen (op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur): +31 (0)24-2027830
Wilt u een boek of een e-book bestellen?
Neem dan contact op met de klantenservice van Boekwinkel.online via filosofie@boekwinkel.online.
Verzendkosten bestellingen
Als u een magazine bestelt via deze site krijgt u dit doorgaans binnen drie werkdagen thuis. Alle prijzen zijn exclusief verzendkosten: Nederland €2,50; Europa €12,50; Buiten Europa €17,50.
Betaalmogelijkheden
Hoe betaal ik via filosofie.nl?
U kunt via filosofie.nl op de volgende manieren betalen:
- Paypal
- Creditcard (Visa en MasterCard)
- iDeal
- Bancontact (België)
Klachten over uw productbestelling
Heeft u een klacht over uw productbestelling? Om deze klacht zo snel mogelijk op te kunnen lossen, adviseren wij u om contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur via +31 (0)24-2027830 of klantenservice@filosofie.nl. Vanuit het buitenland kunt u hetzelfde nummer bellen.
Vragen aan de redactie
Ik wil stage lopen bij Filosofie Magazine
De redactie van Filosofie Magazine zoekt regelmatig stagiairs die gedurende vier maanden fulltime meewerken als redacteur. Je denkt mee over de invulling van het blad, doet ervaring op met interviewen en schrijven en helpt mee met de ontwikkeling van ons digitale platform filosofie.nl. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op via redactie@filosofie.nl.
Hebben jullie op dit moment vacatures?
Onze openstaande vacatures staan hier.
Ik wil reageren op een artikel in Filosofie Magazine
Wij zijn benieuwd naar uw mening! Mail uw op- of aanmerkingen naar redactie@filosofie.nl.
Ik wil reageren op de inhoud of werking van de website
Wij zijn benieuwd naar uw mening! Melden van op- of aanmerkingen kan bij redactie@filosofie.nl.
Klantenservice
Vul het onderstaande contactformulier in op deze pagina of neem contact op via: +31 (0)24-2027830 of klantenservice@filosofie.nl onder vermelding van uw naam, postcode en huisnummer. We streven ernaar uw vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.
Let op: voor redactionele vragen (over de inhoud van het magazine of de website) kunt u mailen naar: redactie@filosofie.nl.
Contact
Post- en bezoekadres
T.a.v. Filosofie Magazine
Jonkerbosplein 52
6534 AB Nijmegen
KvK-nummer: 70339759
BTW-identificatienummer: NL858273810B01
Filosofie Magazine is onderdeel van F&L Media BV.