Log in

Wachtwoord vergeten?

Word lid Log in Contact

Filosofie.nl

Filosofie Magazine nr. 9/2017

De stelling: Marktdenken houdt de kwaliteit van het onderwijs hoog

Paul van Tongeren, Elize de Mul, Alicja Gescinka

Paul van Tongeren Emeritus hoogleraar ethiek Wat doet marktdenken met onze restaurants? De massa eet zich een obesitas in fastfoodketens, een kleine elite dineert in exquise restaurants en de groep ertussen zit in lawaaierige ruimtes aan te kleine tafeltjes te wachten op gerechten die meer naam dan substantie hebben. Wat doet marktdenken met onze energievoorziening? Energiebedrijven investeren in reclames en bieden aantrekkelijke introductiekortingen om klanten te trekken. Wat doet marktdenken in het onderwijs? Steeds meer geld wordt verspild aan reclamecampagnes om studenten te werven en aan investeringen die hun de indruk moeten geven dat het om hen draait. Voor het

Verder lezen?

In een tijd waarin autoriteit, waarheid en het publieke debat onder druk staan kan filosofie met heldere analyses richting geven. Met liefde en zorg werken wij iedere dag weer aan de beste verhalen over filosofie. Steun ons door lid te worden voor maar € 4,99 per maand. U krijgt daarmee toegang tot alle artikelen uit Filosofie Magazine en Wijsgerig Perspectief plus exclusieve achtergrondartikelen, interviews en portretten. Of bestel de losse editie na.

InloggenLid Worden