Log in

Wachtwoord vergeten?

Word lid Log in Contact

Filosofie.nl

FM nr. 1/2020

Moreel dilemma: Mogen webwinkels onzin verkopen?

Jeroen Hopster
Journalist, essayist en docent

Onder het motto ‘Wie zijn wij om iets te verbieden?’ verkopen platforms als bol.com desinformatie. Waar begint en eindigt hun verantwoordelijkheid?  Wie op bol.com op zoek gaat naar het boek Zwarte zalf: genezing van borst- en huidkanker in de 21ste eeuw ziet een disclaimer van de webwinkel op het scherm: ‘Bol.com verkoopt miljoenen boeken. Als bol.com staan we niet achter alle boeken, in het bijzonder als ze schadelijk zijn of mensen kwetsen. We beschouwen het echter als een groter gevaar om te gaan bepalen welke informatie Nederlanders en Belgen tot zich mogen nemen; daarmee ondermijnen we het vrije woord en

Verder lezen?

In een tijd waarin autoriteit, waarheid en het publieke debat onder druk staan kan filosofie met heldere analyses richting geven. Met liefde en zorg werken wij iedere dag weer aan de beste verhalen over filosofie. Steun ons door lid te worden voor maar € 4,99 per maand. U krijgt daarmee toegang tot alle artikelen uit Filosofie Magazine en Wijsgerig Perspectief plus exclusieve achtergrondartikelen, interviews en portretten. Of bestel de losse editie na.

InloggenLid Worden