Log in




Wachtwoord vergeten
Log in | Word lid | Service

Filosofie.nl

Filosofie Abonnement
WP nr. 1/2019

Filosofie en beeld: Toxic masculinity

Met deze knop kunt u, als u lid bent, artikelen toevoegen aan een leeslijst op uw persoonlijke pagina. Klik hier voor uw abonnement op maat.

Ellen Algera

Waarschijnlijk is de heisa rondom de nieuwe Gillette-reclame u niet ontgaan. De reclame maakte de afgelopen tijd de tongen los, vooral in de Verenigde Staten. Ook ons eigen RTL Nieuws vraagt zich af of Gillette met deze nieuwe reclame ‘de man aanvalt’. Voor degenen die de heisa niet heeft meegekregen: de reclame moedigt mannen aan om elkaar aan te spreken op ongewenst gedrag, zoals pesten, het nafluiten van vrouwen en ander gedrag dat geschaard kan worden onder de noemer ‘toxic masculinity’. Gillette werpt daarmee een nieuw licht op de oude slogan ‘the best a man can get’, met een belerende, opgeheven, vinger. 

Verder lezen?



Welkom op filosofie.nl!

Speciaal voor nieuwe bezoekers selecteerden wij negen inspirerende artikelen. Lees waarom onderzoek naar geluk niet deugt, zes soorten vervreemding op de werkvloer, hoe Socrates de opkomst van Trump al voorspelde, en meer...

Lees meer
Ik lees graag later

Als u hier uw e-mailadres achterlaat, dan sturen wij het kennismakingsdossier naar u toe. U kunt het dan op ieder gewenst moment lezen.