Log in

Wachtwoord vergeten?

Word lid Log in Contact

Filosofie.nl

WP nr. 1/2019

Filosofie en beeld: Toxic masculinity

Ellen Algera

Waarschijnlijk is de heisa rondom de nieuwe Gillette-reclame u niet ontgaan. De reclame maakte de afgelopen tijd de tongen los, vooral in de Verenigde Staten. Ook ons eigen RTL Nieuws vraagt zich af of Gillette met deze nieuwe reclame ‘de man aanvalt’. Voor degenen die de heisa niet heeft meegekregen: de reclame moedigt mannen aan om elkaar aan te spreken op ongewenst gedrag, zoals pesten, het nafluiten van vrouwen en ander gedrag dat geschaard kan worden onder de noemer ‘toxic masculinity’. Gillette werpt daarmee een nieuw licht op de oude slogan ‘the best a man can get’, met een belerende, opgeheven, vinger. 

Verder lezen?

In een tijd waarin autoriteit, waarheid en het publieke debat onder druk staan kan filosofie met heldere analyses richting geven. Met liefde en zorg werken wij iedere dag weer aan de beste verhalen over filosofie. Steun ons door lid te worden voor maar € 4,99 per maand. U krijgt daarmee toegang tot alle artikelen uit Filosofie Magazine en Wijsgerig Perspectief plus exclusieve achtergrondartikelen, interviews en portretten. Of bestel de losse editie na.

InloggenLid Worden